همه چیز درباره سئو داخلی سایت
تعریف سئو داخلی:
سئو داخلی فعالیتهای بهینه سازی (SEO) است که در داخل وب سایت انجام می شود و به دیده شدن سایت کمک می کند بنابراین دانستن همه چیز درباره سئو داخلی سایت است.
وقتی درباره سئوی داخلی صحبت می کنیم ، منظور ما کار بر روی همه اصول ، ابزارها و تکنیک های وب سایت خودمان است. یعنی جاهایی که در آن اختیار و کنترل کامل داریم.
توجه داشته باشید که داشتن محتوای با کیفیت برای کسب رتبه های برتر گوگل کافی نیست. برای اینکه موتور جستجو محتوا را بهتر درک کند ، اقدامات داخلی SEO لازم است.سئوی داخلی یکی از مراحل اساسی برای افزایش رتبه سایت در گوگل است. اگر سئوی داخلی ضعیف باشد ، صرفنظر از زمان و هزینه ای که برای سئوی خارجی صرف می کنید ، به نتیجه دلخواه نخواهید رسید. در این مقاله ، ما به تمام نکاتی اشاره می کنیم که باید در SEO داخلی سایت خود بررسی کنید.
جنبه های فنی سئو داخلی
- میزبانی وب معتبر
- هدرهای HTTP
- تغییر مسیر 301.
- برچسب متعارف (rel = canonical).
- ساختار سایت
- اندازه محتوا
- JS و CSS در فایلهای خارجی
- مخفی کردن فایل ها
- تنظیمات منطقه ای
- نمایه سازی
- نقشه سایت
- متا تگ
- اصلاح پیوندهای xml به نقشه سایت.
- ناوبری متن
- از iframe ، JS ، Flash استفاده کنید.
- نسخه اصلی دامنه (با “www” یا بدون “www”).
URL یا آدرس اینترنتی کوتاه
- کلمات کلیدی در URL.
- استفاده صحیح از پارامترها در URL.
- آدرس های استاتیک و پویا
- پوشه های فرعی به جای زیر دامنه ها
- تجزیه و تحلیل وب
- نصب و راه اندازی تجزیه و تحلیل
- تعیین اهداف تجزیه و تحلیل
- کاهش نرخ پرش سایت
- پیوند داخلی
- پیوندهای داخلی صحیح و مناسب
- پیوند مرجع
- عدم وجود “nofollow” و پیوندهای شکسته یا خراب
تولید محتوا در سئو داخلی
عوامل مثبت در SEO محتوا که باید مورد استفاده قرار گیرد:
- کیفیت محتوا
- مطالب مرتبط و به روز
- شرح TITLE و META
- برچسب های عنوان H1-H6
- به جای هدرهای تصویری ، سرصفحه ها را متن کنید
- توضیحات دقیق محصول
- به روز رسانی مکرر محتوا
- برچسب ALT برای تصاویر
عوامل منفی که نباید در محتوا وجود داشته باشند:
- محتوای تکراری
- کلمه کلیدی بیش از حد بهینه سازی
- پنهان کردن کلمات کلیدی
- پیوند به سایت های غیر مجاز
سرعت لود
- استفاده بهینه از محتوا در صفحه اصلی
- عدم تبلیغات پاپ آپ
- صفحه تماس
- صفحه قیمت
- صفحه تحویل و گارانتی
- پشتیبانی دائمی
- اسکرول بی نهایت
- امکان بررسی محصول و ارسال نظر
اصول اولیه SEO داخلی
ما باید همه چیز درباره سئو داخلی سایت را بدانیم تا بهینه سازی را شروع کنیم در ابتدا باید کلمات کلیدی اصلی سایت را انتخاب کرده و یک هسته معنایی ایجاد کنید (لیست کلمات کلیدی توزیع شده در سایت باید متناسب با آن بهینه شود).
کلمات کلیدی اصلی در سایت توزیع می شوند (برای هر صفحه یا بخش سایت 5 تا 25 کلمه کلیدی مطلوب است).
ایجاد هسته معنایی یکی از مراحل آموزش سئو داخلی است. برای ایجاد یک هسته معنایی ، تعیین مسیر ضروری است (برای مثال ، آیا SEO یک سایت فروشگاهی است یا یک سایت آموزشی).
سپس باید جهت کلمات کلیدی را انتخاب کنید. اگر سایت بزرگ است ، تحقیقات کلمات کلیدی می تواند زمان بر باشد. علاوه بر این ، به پایگاه داده ای نیاز دارید تا هسته معنایی سریعتر و کارآمدتر ایجاد شود.
اگر سایت آموزشی است ، بهتر است ابتدا یک هسته دائمی از کلمات کلیدی ایجاد کنید که مدام وارد سایت می شوند و سپس کلماتی را که مد روز یا فصلی هستند جمع آوری کنید. هسته معنایی بخشی جدایی ناپذیر از SEO است. سه مرحله اصلی در ایجاد هسته معنایی وجود دارد:
- استراتژی اصلی را تعیین کنید
- کلمات کلیدی را انتخاب کنید
- توزیع کلمات کلیدی
برای ایجاد یک هسته معنایی سریع و کارآمد ، به دانش ، نرم افزار و پایگاه داده ای از کلمات کلیدی و درک همه وظایف و ظرافت های SEO نیاز دارید. علاوه بر این ، استفاده از کلمات کلیدی طولانی یکی از روش های مفیدی است که در سئو و جذب ترافیک موثرتر است.
برچسب های متا در سئو داخلی
عنوان (یکی از مهمترین عوامل سئو داخلی)
برچسب عنوان یکی از برچسب های اصلی META است که گوگل به آن توجه می کند و یک عامل رتبه بندی محسوب می شود.
این برچسب یکی از مهمترین بخش های سئو داخلی است.
بهتر است یک عنوان 70 کاراکتری داشته باشید ، اما می توان آن را حتی بیش از 125 کاراکتر نوشت.
ویژگی اصلی عنوان این است که عنوان نباید از کلمات کلیدی زیادی در عنوان استفاده کند.
شرح
استفاده از توضیحات متا مناسب می تواند CTR سایت شما را افزایش دهد.
نکته مهم در این زمینه این است که استفاده صحیح از کلمات کلیدی می تواند در این زمینه موثر باشد.
کلید واژه ها
معرفی کلمات کلیدی همانند گذشته بر سئو تأثیر نمی گذارد .
متا برچسب های دیگر مانند “نویسنده” ، “بازخوانی” ، “حق چاپ” ، “روبات ها” ، “زبان محتوا” ، “نوع محتوا”. مواردی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید و می توانند برای تجزیه و تحلیل سایت و سئوی رقبا مفید باشند. اما به طور کلی ، سه متا تگ ذکر شده در ابتدا مهمترین آنها هستند.
ALT
این یک برچسب برای تصاویر است و به معنی متن جایگزین است. هنگام بهینه سازی سایت خود ، بهتر است از ALT برای تصاویر اصلی و در صورت امکان برای همه تصاویر استفاده کنید (زیرا گوگل ابزار “جستجوی تصویر” دارد).
توصیه می شود هر صفحه دارای برچسب H1 باشد. این برچسب به موتورهای جستجو نشان می دهد که این صفحه چه اطلاعاتی را ارائه می دهد.
بهتر است کلمه اصلی را 1 تا 2 بار برجسته کنید (اگر بیشتر باشد ، به نظر می رسد هرزنامه است)
متن (محتوای متن)
محتوای سایت باید در درجه اول برای کاربران سایت و در درجه دوم برای موتورهای جستجو بهینه سازی شود.
ساختار
ساختار سایت در تبلیغ آن بسیار مهم است.
پیاده سازی سطوح مختلف سایت
اولین کاری که باید برای پیاده سازی ساختار سایت خود انجام دهید این است که صفحات سایت را در 4 سطح یا کمتر انجام دهید. این برای سایتهایی که تعداد صفحات کمی دارند بسیار ساده است. اما اگر ما فروشگاه های آنلاین بزرگ یا سایت های رسانه ای با صدها هزار صفحه را در نظر داریم ، قطعاً باید موارد زیر را انجام دهید:
1) ایجاد نقشه سایت (یا چند نقشه سایت)
2) پیاده سازی صفحات ویژه برای نمایه سازی صفحات در سطوح مختلف
محتوای تکراری
محتوای تکراری یک اشتباه نسبتاً رایج است که بر سئو تأثیر منفی می گذارد. اگر به الگوریتم Google Panda نگاه کنید ، می بینید که Google سایت هایی را که بر اساس محتوای تکراری هستند ، مجازات می کند. منظور از دو صفحه دو صفحه با محتوای یکسان است. در این مورد تنها کاری که باید انجام دهید حذف محتوای تکراری ، حذف این صفحات از فهرست و استفاده از برچسب “rel canonical” است.
لینک های داخلی
پیوندهای داخلی برای بهینه سازی سایت شما بسیار موثر است. مهمترین مسئله در ایجاد پیوند داخلی توزیع مناسب وزن کلمات کلیدی در سایت است. پیوند داخلی حتی می تواند در مقالات انجام شود.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی یا سیگنال های اجتماعی در SEO مهم هستند. بنابراین ، لازم است دکمه های رسانه های اجتماعی را به درستی در سایت قرار دهید.
قابلیت استفاده
طراحی وب سایت و قابلیت استفاده از صفحه اصلی تا صفحات محصول ، بر میزان سفارشات و فروش تأثیر می گذارد. هرچه سایت برای کاربر راحت تر باشد ، ساختار و درک آن بهتر است – شانس ارتقاء آن نیز بیشتر است ، زیرا این عوامل بر جذب ترافیک بیشتر در سایت تأثیر می گذارد.
کدنویسی مناسب
برنامه نویسی سایت باید بهینه شود تا سایت سریع کار کند و سرعت بارگیری را کاهش ندهد. سرعت بارگذاری بر رتبه ها تأثیر می گذارد حتی کاربران از سایت های کند استقبال نمی کنند.
ابزارهای بهینه سازی
سایت خود را در Google Webmaster Tools ثبت کنید و از آن برای شناسایی اشکالات و رفع آنها استفاده کنید.
حالا که همه چیز درباره سئو داخلی سایت را می دانیم.بهتر است ای
جهت مشاوره رایگان با کارشناسان سئو میهن سامانه با ما در تماس باشید.
نمونه کارهای ما را در صفحه ی اینستاگرام دنبال کنید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید!