تولید محتوا در سایت

انواع تولید محتوا در سایت

بهترین محتوا کدام است؟

در نظر گرفتن انواع محتوا به شما کمک می کند تا همیشه مطابق نیازهای کاربر پیش بروید و یکی از اولین انتخاب های او باشید. روش هایی که برای تولید محتوا برای سایت خود انتخاب می کنید ، مستقیماً بر تعداد بازدید از سایت تأثیر می گذارد. انواع تولید محتوا در سایت چیست؟

انواع مختلف محتوا در واقع اطلاعات و تجربیاتی هستند که به طرق مختلف و به شیوه های مختلف در زمینه مربوطه به کاربر ارائه می شوند. انواع محتوا به چند دسته کلی تقسیم می شوند. در ادامه با دسته بندی مطالب آشنا می شویم.

 انواع تولید محتوا در سایت چیست؟

  • محتوای متنی
  • محتوای تصویری
  • محتوای تعاملی
  • محتوای ویدئویی
  • پست­های وبلاگ

 

محتوای متنی

مهمترین نوع محتوا ، محتوای متنی و نوشتاری است، زیرا علاوه بر انواع دیگر محتوا در مقاله یا نوشتار خود ، قطعاً برای ایجاد توضیحات کامل و بیشتر برای محتوای خود ، به زیرنویس و توضیحات متنی نیاز دارید و همچنین برای بهبود SEO (بهینه سازی موتورهای جستجو)  خود به محتوای متنی نیاز دارید. برای کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو به محتوای با کیفیت و مکتوب نیاز دارید ، بنابراین داشتن این نوع محتوا در مقایسه با انواع دیگر تقریبا ضروری است.

نمونه هایی از محتوای متنی

  • پست های وبلاگ

بهترین نوع نوشتن محتوا برای معرفی و تبلیغ برندها ، محتوای وبلاگ نویسی است. این نوع محتوا نه تنها به شما در بهبود سئو کمک می کند ، بلکه آگاهی مخاطبان را از نام تجاری افزایش می دهد. بسته به محتوا ، روشهای مختلفی برای وبلاگ نویسی وجود دارد. وبلاگ نویسی می تواند شامل نقل قول ها ، اخبار ، محصولات ، رضایت مشتری ، آموزش گام به گام ، مقایسه ، لیست ها ، نکات و موارد دیگر باشد.

  • کتابچه های راهنما یا قوانین ایجاد کنید

این مورد در مورد کاربری که محتوا یا مارک آن به سطح توسعه رسیده است ، صادق است ، که می توانید آن را به سطح پیشرفته منتقل کرده و به طور حرفه ای برای آن محتوا بنویسید ، مانند ایجاد یک دفترچه راهنما و ذکر قوانین برای اطلاع خواننده و مخاطبان

  • کتاب الکترونیکی

نوشتن کتابهای الکترونیکی که معمولاً در قالب PDF منتشر می شوند و ممکن است رایگان یا غیر رایگان باشند. اگر فروش آنها رایگان نیست ، معمولاً در سایتهایی مانند آمازون در خارج از کشور و سایتهای PDF ایرانی در داخل کشور منتشر می شود.

  • لیستی از موارد ایجاد کنید

یکی از بهترین نمونه های محتواها برای سایت می باشد. محتوا را در یک لیست جمع آوری کنید ، آنها را به ترتیب نام ببرید و در صورت امکان هر مورد را توضیح دهید. لیست ها یکی از موثرترین انواع محتوا هستند ، به ویژه هنگامی که برای پست های وبلاگ اعمال می شوند.

  • نقل قول

نقل قول ها توضیحات کوتاهی هستند که می توانید از نقل قول های موثر برای افزودن به مطالب خود استفاده کنید.

محتوای متنی

محتوای تصویری ؛ محبوب ترین نوع محتوا

اگرچه محتوای متنی بسیار مهم و ضروری است ، اما برای تکمیل و تأثیرگذاری بیشتر ، باید از محتوای تصویری مرتبط نیز استفاده کنید. نکات مربوط به محتوای تصویر مانند اندازه و کیفیت و .. را نیز رعایت کنید.

مقالات سایت چگونه باید باشند؟
علاوه بر این ، محتوای تصویری بسیار جذاب تر خواهد بود و محتوای تصویری بسیار خوانا است و می توان به راحتی در یک نگاه آن را پردازش کرد و وجود آن مخاطب را وادار به خواندن مطالب نوشته شده می کند.
در نهایت ، این نکته وجود دارد و ما می دانیم که اگر محتوای عکس و تصویر وجود داشته باشد ، محتوا چندین برابر بیشتر از قبل در ذهن ثبت می شود.

محتوای تعاملی 
در بیشتر موارد، این نوع محتوا به گونه ای نوشته می شود که توسط مخاطب ایجاد می شود. برگزاری مسابقات و اهدای جوایزی مانند مسابقه لایک و کامنت و دنبال کردن در اینستاگرام ، که در نهایت مخاطبان زیادی را به محتوای کلی شما جذب می کند.
ایجاد انواع مختلف محتوا با در نظر گرفتن بخشی برای پیشنهادات و انتقادات که در واقع ایجاد محتوا توسط مخاطبان خواهد بود. این روش در جذب مخاطب نیز بسیار موثر است.
پرسش و پاسخ و کسب بازخورد مخاطبان ، که باز هم نوعی ایجاد محتوا توسط مخاطبان است.

تولید محتوا تصویری

 محتوای ویدئویی

  1.  تهیه ویدئو با کیفیت و حرفه ای برای نمایش ویژگی های محصول
  2. وبلاگ
    اگر محتوای با کیفیتی برای وبلاگ خود ایجاد کرده اید ، چرا آن را در قالب ویدئو قرار ندهید و روشهای وسیع تری برای استفاده از بینش های خود به مخاطبان ارائه دهید. اگر نمی دانید از کجا شروع کنید ، از برخی از افراد مشهور YouTube که توانسته اند مخاطبان زیادی را جذب کرده و ترافیک بالایی داشته باشند ، الگو بگیرید.

تولید محتوا ویدیویی

محتوای پست­‌های وبلاگ

یکی از انواع تولید محتوا در سایت پست های وبلاگ است. این نوع محتوا باعث می­شود ، سابقه فعالیت و انتشار محتوا شما برای همیشه ثبت گردد و یک سابقه طولانی برای مطالب­تان ایجاد شود. در ادامه چند نوع از انواع وبلاگ نویسی توضیح می­دهیم.

  • وبلاگ نویسی با شروع سوال چگونه؟ مثل پاسخ به سوالات و یا انتشار آموزش­های کوچک
  • نوشتن مطالب از طریق انتشار نقل قول­ها.
  • ارائه دادن آمار و ارقام در رابطه با محتوا اصلی. مثل نمودار­ها،گزارشات و …
  • ایجاد محتوا با پرسش و پاسخ. (تقریبا مثل محتوا ایجادی توسط مخاطب خواهد بود اما در وبلاگ نویسی استفاده می­شود)
  • انتشار مصاحبه ها مرتبط با انواع محتوا که شامل مصاحبه با اعضای مربوط به یک محتوا ،برند یا شرکت می شود
  • انتشار اخبار جدید در رابطه با موضوع اصلی محتوا ، اخبار جدید یک برند یا شرکت. مثل معرفی محصول جدید یک شرکت که به تازگی عرضه شده است.
  • انتشار مقایسه­ ها مثل مقایسه محصول یک برند با محصولات دیگر.(این نوع محتوا به طور کلی در محتوا متنی کاربرد­های بسیار زیادی دارد.)
  • انتشار راهنما­های قدم به قدم ، مثل آموزش استفاده از یک محصول و یا آموزشات دیگر.
  • انتشار پاسخ به چرا­ها. این مورد تقریبا شبیه به سوالات متداول است با این تفاوت که در فضای وبلاگ منتشر می شود.
  • ایجاد تحقیقات با سند و مدرک
  • منتشر کردن نکات مهم، مثل برگزاری مسابقات و یا نزدیک شدن به پایان یک مسابقه و یا تخفیف یک محصول از یک برند.
  • توضیح در مورد بهترین روش­ها

شما می توانید برای مشاوره رایگان در زمینه ی تولید محتوا با کارشناسان ما در تماس باشید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *